niedziela, 8 lutego 2015

Tolerancja.

Witam.
To pierwszy post, dlatego wypadałoby się przedstawić. Jestem Inna. Używam tego pseudonimu, ponieważ chcę być anonimowa, przynajmniej na razie.
Ale przejdźmy do rzeczy.

Czym jest tolerancja? 
Tolerancja - poszanowanie czyichś poglądów, wierzeń, upodobań, różniących się od własnych (wikipedia)

Wydaje mi się, że jest to dobre wyjaśnienie. Sama lepszego chyba bym nie znalazła.

Kogo ludzie nie potrafią tolerować?

  • ludzi innej orientacji
  • ludzi innego wyznania 
  • ludzi innej narodowości 
  • niepełnosprawnych 

Dlaczego ich nie tolerują? 
   To jest dobre pytanie. Dlatego, że są inni? Dlatego, że się wyróżniają? Innych powodów naprawdę nie potrafię znaleźć. No bo czym się różni gej od chłopaka hetero, jeżeli chodzi o wygląd, intelekt, anatomię... Niczym.
   Wyznawcy innej religii. Często to, w co wierzymy nie zależy od nas. Zależy to od naszych przodków. Od tego, w jakiej religii jesteśmy wychowywani. Każdy ma swoje przekonania na temat powstawania świata, na temat Boga, czy jego braku. Ale to tak samo, jak byśmy nie tolerowali... jakiejś koleżanki, dlatego, że nie nosi butów na obcasie, bo uważa, że są niewygodne. Być może to głupie porównanie, ale ten problem jest tak samo głupi. Jego w ogóle nie powinno być. Powtórzę się: czym się różni katolik od wyznawcy islamu, jeżeli chodzi o wygląd, intelekt, anatomię? Niczym.
   Ludzie innej narodowości. Czy od niego zależy, gdzie się urodził? Nie. I moim zdaniem nie potrzeba już nic więcej wyjaśniać w tym temacie. Zanim poznasz kogoś innej narodowości, często nawet nie wiesz, że nie jest on Polakiem. Dlatego, że niczym się nie różni od obywatela Polski.
  Niepełnosprawni. Zamiast wymyślać powody do nietolerancji, powinniśmy się uczyć od takich ludzi. Kiedy jesteśmy zdrowi, wiecznie narzekamy. Coś idzie nie po naszej myśli, a to pogoda brzydka... No można wymieniać w nieskończoność, ale nie o to tutaj chodzi. Ludzie niepełnosprawni cieszą się z tych najmniejszych, nieistotnych, tak naprawdę, rzeczy. Ich nie interesuje to, że 'znowu grzywka mi się nie układa'. Oni cieszą się, że mają dar życia, że dzisiaj rano znowu się obudzili i mogą przeżyć kolejny piękny dzień.
   Nie chcę tutaj udawać, że ja nigdy nie narzekam. Oczywiście, że narzekam, jestem tylko człowiekiem. Ale kiedy uświadomię sobie, że ludzie, którzy mają mniej ode mnie (pieniędzy, ale przede wszystkim szczęścia) cieszą się każdą rzeczą, to robi mi się naprawdę głupio.

Dlaczego, więc nie potrafimy tolerować  w s z y s t k i c h ? Skoro i tak jesteśmy t a c y  s a m i ?




Koniecznie napiszcie mi w komentarzu, co wy sądzicie na temat tolerancji.
Mam nadzieję, że zobaczymy się w kolejnym poście ;)
/Inna. 

5 komentarzy:

  1. Nienawidzę nietolerancji i ludzi, którzy tacy nie są. Wkurza mnie ogromnie i takich ograniczonych ludzi mam ochotę walnąć patelnią w łeb, bo to czysty cham z ograniczonym mózgiem wielkości ziarnka piasku. Najbardziej drażni mnie ta wrogość do Azjatów. Ponieważ interesuję się Koreą i Japonią to nie raz usłyszałam wiele przykrych i niemiłych słów nie tylko skierowanych w moją stronę ze względu na moje zainteresowania, ale też na niewinnych Azjatów. Nie wiem, dlaczego debile myślą, że Azjata = pedał? Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć na jakiej podstawie tak twierdzą? Bo w życiu tego nie zrozumiem. To, że większość polaków jest łysa i w ogóle nie dba o swój wygląd (tak, wiem, że są wyjątki) to nie znaczy, że jak jest ktoś z dłuższymi włosami, grzywką na czole i jest dobrze ubrany to od razu pedał. Pieprzenie "chinol" wnerwia mnie niesamowicie. Poza tym dla innych te "skośne" oczy są piękne. Tylko niestety niektórzy to popieprzeni chamsy idioci, którzy muszą atakować wszystko, co się wyróżnia.
    Eh, rozpisałam się. Na niektóre tematy to bym mogła pisać i pisać...
    Życzę weny w prowadzeniu bloga!
    Pozdrawiam! :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie: http://dragon-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Azjaci też są nietolerancyjni - szczególnie rasistowscy w stosunku do rasy czarnej...
      W samej Korei homofobia, transfobia, rasizm mają się wyśmienicie i zamiast ginąć to kwitną jak kwiaty wiśni.

      Usuń
    2. W każdym kraju znajdą się tacy ludzie, ale mówimy o Polsce i Polakach. Poza tym w Korei to bardziej starsze pokolenie jest bardziej zamknięte. Młodsi ludzie zaczynają być bardziej otwarci. A w Polsce jest na odwrót. Zwykły Azjata idący ulicą w Polskim mieście zostanie wyśmiany albo nawet napadnięty. I to przez młodych ludzi, którzy nic we łbie nie mają. Sorry not sorry

      Usuń
  2. oh tak, napisałaś wszystko to co każdy z nas w sobie tłumi ;) niestety każdy bez wyjątku miał sytuację w której wyśmiewał się z kogoś. i to już jest nietolerancja.
    zapraszam do siebie :) : http://olipaws.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mądrze, dobrze że takich opinii jest coraz więcej.

    http://myuncanny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń