wtorek, 17 lutego 2015

Dyskryminacja

Jest i obiecany post! ;) Przepraszam, że tak długo to trwało, ale nie wiedziałam jak się za to zabrać. Okropnie ciężki temat. 
*Posłuchaj ze mną: KLIK *

   Czym jest dyskryminacja?
   Dyskryminacja - forma marginalizacji (wykluczenia społecznego), objawiająca się poprzez traktowanie danej osoby mniej przychylnie, niż innej w porównywalnej sytuacji ze względu na jakąś cechę, np. okres rozwojowy, niepełnosprawność, orientację seksualną, płeć, wyznawaną religię, światopogląd, narodowość lub rasę. (wikipedia)


   Moim zdaniem dyskryminacja często bierze się z uprzedzeń. Ze stereotypów, którymi ludzie żyją. Być może wśród młodzieży wynika to z tego, że chcą się 'pokazać'? Nie mam pojęcia. Dyskryminacja jest trudnym tematem...
   Nawet nie mam pojęcia, jak się odnieść do tego, ponieważ nigdy nie doświadczyłam takiego zjawiska (?)
   A jak sobie z nią radzić? Czas, kiedy ta dyskryminacja nas dotyka ma bardzo duże znaczenie. Jeżeli to nie trwa długo, myślę że można sobie samemu z tym poradzić. Trzeba starać się jakoś pokazać od dobrej strony towarzystwu, wśród którego się znajdujemy. Pokazać jakieś swoje talenty, pomóc w czymś potrzebującym. A przede wszystkim mówić otwarcie o tym, że zachowanie rówieśników nas boli; przedstawić wszystko z naszej perspektywy. Może to otworzy oczy tym, którzy nas ranią. 
  Jeżeli dyskryminowanie nas trwa już długo czas, to może jednak nie podziałać, a nasza psychika może być już bardzo słaba. Wtedy jedynym dobrym rozwiązaniem jest spotkanie z psychologiem. To naprawdę może pomóc. 



Mam nadzieję, że Cię usatysfakcjonowałam choć w jakiejś części, Oliwia :) 
Tak jak mówiłam, nie mam żadnego doświadczenia jeżeli chodzi o dyskryminację, dlatego ten post może nie mieć żadnego sensu. Przepraszam za to. Myślałam, że podjęcie się tego tematu będzie dużo łatwiejsze. 

Trzymajcie się i mam nadzieję, że wy nie doświadczacie dyskryminacji. 
Pozdrawiam! 
/Inna. 

1 komentarz:

  1. dziękuję, to dość trudny temat. cieszę się że wyraziłaś na temat tego swoje zdanie:) <3

    OdpowiedzUsuń